اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود
سرخط خبرها

آماده‌باش ۲۲۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد تا پایان امسال

  • کد خبر: ۹۸۴۸۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
آماده‌باش ۲۲۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد تا پایان امسال
بارش نصفه ونیمه برف یکشنبه شب در مشهد آمادگی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری مشهد را محک زد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بارش نصفه ونیمه برف یکشنبه شب در مشهد آمادگی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری مشهد را محک زد و حضور به موقع خادمان شهر برای سامان دهی تردد‌ها و جلوگیری از آب گرفتگی، باعث شد تا شادمانی اولین بارش برف در مشهد با مشکلات جانبی همراه نشود؛

اقدامی که علاوه بر رضایت مردمی، حتی از دید فعالان رسانه‌ای شهر نیز دور نماند و با انتشار تصاویر فعالیت جهادی پاکبانان مشهد، از خدمات آن‌ها قدردانی کردند.

در این راستا مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در زمینه اقدامات شهرداری مشهد در اولین برف جدی امسال به خبرنگار ما گفت: در حوادث غیرمترقبه و بارندگی‌ها با توجه به ارتباط نزدیک با اداره کل هواشناسی، به محض اعلام اطلاعیه‌ها و هشدارها، متناسب با شدت بارش‌های احتمالی، درجات آماده باش نیرو‌های شهرداری در مناطق متفاوت خواهد بود.

سیدمحسن رهنمایی افزود: پس از اعلام این هشدار، نیرو‌های انسانی و تجهیزات متناسب با میزان بارندگی در بخش‌های مختلف شهر فعال شدند. علاوه بر نیرو‌های خدمات شهری، ۶۳ دستگاه تانکر، ۲۲ دستگاه خودرو نمک پاش و ۵ دستگاه پمپ خودمکش نیز به صورت آماده باش در مناطق مستقر شدند.

آماده باش ۲۲۰۰ پاکبان و نیروی خدمات شهری

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۲۰۰ نفر از پاکبان‌ها و نیرو‌های خدمات شهری همراه با تجهیزات لازم به ارائه خدمات پیشگیرانه پرداختند، اظهار کرد: معابر بزرگراهی و شریان‌های اصلی اولویت نخست پیشگیری از مشکلات ناشی از بارش هستند و در خیابان‌های منتهی به حرم اولویت خدمات دهی به عابران پیاده است.

در این راستا با توجه به اینکه ورودی‌های حرم سنگ فرش است و احتمال سر خوردن و آسیب در این معابر زیاد است، از چتایی که بافتی گونی شکل دارد، برای مسیر تردد زائران استفاده شد تا پوشش مناسبی برای جلوگیری از بروز حوادث ایجاد شود.

برگزاری مانور‌های دوره‌ای در طول سال

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد آماده باش دائمی را از ویژگی‌های اصلی اقدامات خدمات شهری دانست و ادامه داد: آماده به کاربودن تجهیزات خدمات شهری برای بهره گیری از آن‌ها در حوادث غیرمترقبه مداوم بررسی می‌شود و دستورالعمل‌هایی در این زمینه به مناطق ابلاغ کردیم تا در حوزه تجهیزات، پمپ‌ها و انبار‌های مدیریت بحران در چندین مرحله بررسی شود.

وی با بیان اینکه نیرو‌های خدمات شهری تا پایان سال برای مقابله با وضعیت خاص بارندگی برف و باران در آماده باش به سر می‌برند، افزود: برای افزایش آمادگی نیرو‌های خدمات شهری مانور‌های آماده باش در طول سال برگزار می‌شود تا چابکی نیرو‌ها در حوادث غیرمترقبه محک زده شود.

بارندگی، آلودگی هوا را شست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، بر اساس داده‌های جمع آوری شده از ایستگاه‌های مناطق مختلف شهر، وضعیت شاخص کیفیت هوای شهر مشهد به دلیل بارش برف و باران با کاهش ۳۹ واحدی در شاخص کلی ۳۱ قرار گرفت تا نهمین بار در امسال، مشهدی‌ها هوای پاک تنفس کنند. مشهد از ابتدای امسال ۹ روز هوای پاک و ۸۰ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را سپری کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->